Tuesday, April 7, 2015

ჩვენი ექსპერიმენტის დასაწყისი


 ¥!მოგესალმებით, მიხვდით ალბათ, რომ მე ირაკლი ვარ. დარწმუნებული ვარ მელოდებოდით, რადგან უკვე იცით პროექტის ყველაზე მთავარ და მნიშვნელოვან ნაწილზე უნდა გიამბოთ.
   პროექტის დაწყების პირველი დღიდან ყოველი მონაწილე აქტიურად ვართ ჩართულნი და მოტივირებული რომ ყველამ ჩვენი წვლილი შევიტანოთ ამ პროექტის შესრულებაში.    ალბათ უკვე იცით, რომ სამ ჯგუფად ვართ დაყოფილი. შესაბამისად თითოეულმა სხვადასხვა კულტურა ავირჩიეთ ექსპერიმენტისათვის. I ჯგუფი -ხორბალი,    II - ჯგუფი- კარტოფილი,  III- ჯგუფი- პომიდორი.
   პროექტის ხელმძღვანელმა დავალებები გადმოგვცა, სადაც აღწერილი იყო თითოეული ჯგუფის მიერ შესასრულებელი სამუშაოები. სასწრაფოდ დავიწყეთ ჭურჭლის შეგროვება, მოვძებნეთ მეორადი პლასტმასის ქილები და ვედროები, მეორე ჯგუფმა ცოტა იბუზღუნა, რადგან დაგვიგვიანდა შედარებით დიდი ჭურჭლის შოვნა კარტოფილისთვის.  ჩვენი სკოლის ეზოში ამოვბარეთ და მოვიტანეთ მიწა, დასარგავად საჭირო საგაზაფხულო ხორბლის, კარტოფილის და პომიდორის თესლის მოძებნა არ გაგვჭირვებია, რადგან სოფელში თითქმის ყველა ოჯახს მოჰყავს ეს კულტურა.
     I ჯგუფმა ხორბალი ჩათესა ხორბალი ჩათესა ხუთ ქოთანში: I ქოთანი-მწირი, უსასუქო მიწა, II ქოთანი-ორგანული სასუქით გამდიდრებული;   III - ორგანული სასუქის ზედმეტი დოზა; IV- აზოტის დასაშვები ნორმით;  V- აზოტის ზედმეტი დოზა.
    II ჯგუფმა კარტოფილი ჩარგო ხუთ ქოთანში I ქოთანი-მწირი, უსასუქო მიწა, II ქოთანი-ორგანული სასუქით გამდიდრებული;   III -აზოტიანი; IV- კალიუმი    V-ფოსფორიანი მიწა. (პირველ ეტაპზე არაორგანული სასუქებიდან მხოლოდ აზოტი მივეცით)   III- ჯგუფმა კი პომიდორის თესლი დათესა ერთ ქოთანში, საიდანაც შემდეგ ჩითილები გადაირგება სხვა ქოთნებში: I ქოთანი -მწირი, უსასუქო მიწა, II ქოთანი-ორგანული სასუქით გამდიდრებული;   III -აზოტიანი მიწა ; IV- აზოტი და კალიუმით გამდიდრებული ; V-აზოტი, კალიუმით და ფოსფორით გამდიდრებული მიწა. ( ჩითილების გადარგვის პროცესის შესახებაც დაწვრილებით გიამბობთ)
 






  ეს ქოთნები ერთ საკლასო ოთახში გვაქვს მაგიდებზე ფანჯარასთან ახლოს მოთავსებული, წარწერებიც გავუკეთეთ, ხშირად ვრწყავდით და ამოსვლას მოუთმენლად ველოდებოდით. ეს ერთი თვე უსასრულოდ გაიწელა, გვეგონა აღარ ამოვიდოდა და ხანდახან მიწას ვჩიჩქნიდით და თესლს ვამოწმებდით გაღვივებული იყო თუ არა. (ერთხანს ისე შეგვეშინდა დირექტორს ვთხოვეთ სკოლის ეზოს ტერიტორიაზეც დაგვებარა და  იქაც დაგვერგო, ზოგს კი იდეა გაუჩნდა სახლშიც დაგვეთესა სათადარიგო) . ხანდახან სხვა მოსწავლეებიც შემორბიან და ცნობისმოყვარეობით აკვირდებიან , მასწავლებლებსაც აინტერესებთ და მხარს გვიჭერენ. უცნაურია, ჩვენი მშობლები ყოველწლიურად თესენ და რგავენ ამ კულტურებს, ხშირად ჩვენც ვეხმარებით, მაგრამ არასოდეს არ დავკვირვებივართ და არ დავინტერესებულვართ რა სასუქებს და შხამქიმიკატებს იყენებენ და რა მავნე გავლენა შეიძლება ჰქონდეს მათ გამოყენებას.
     როგორც იქნა ვეღირსეთ და  გაგვიმართლა, ყველაფერი რაც დავთესეთ ამოვიდა, ისე გვიყვარს ჩვენი მცენარეები ყოველდღე ვნახულობთ. დაკვირვებებს  ხშირად ვაწარმოებთ, შედეგებიც უკვე ნაწილობრივ გამოიკვეთა,  მაგრამ მოდით ამაზე დაწვრილებით შემდეგში ვისაუბროთ.


 P.S. შემდეგი პოსტი თამთამ უნდა შემოგვთავაზოს,  ოღონდ ამჯერად მეტი ინტერესისთვის სიურპრიზი იყოს.

No comments:

Post a Comment